Serghei ESENIN…Neplacut de Jilav Clar de Luna…   Leave a comment

se_17…pentru Abis1957

Serghei Esenin – Neplacut de Jilav Clar de Luna…

Neplacut de jilav clar de luna…
nostalgia zarilor, mereu,
iata-n tineretea mea nebuna
ce-am iubit, urand nu numai eu!

Pe sub salcii despletite-anume,
cantul carelor ce trec pe drum
n-as mai vrea pentru nimic in lume
inca-odata sa-l ascult acum.

Am uitat de stramta mea cascioara
si de focul vetrei dogarat…
Spulberul de meri in primavara
pentru campul sterp eu l-am urat.
[…]
Plug de lemn sa-ti zgaraie campia,
tara mea campestra, ti-e de-ajuns!
Jalnic e sa-si vada saracia
albi mesteceni, plopi cu crestet tuns.

Nu stiu cum mi-i soarta harazita…
Poate-n viata noua nu-s chemat,
dar as vrea-n otel sa-mi vad zidita
biata mea Rusie, chip brazdat.

Auzind latratul de motoare
peste ceturi si furtuni si fum,
n-as mai vrea pentru nimic sub soare
scartait de car s-aud acum.

Lasă un răspuns

