Ceasul douazeci si patru fara 3 minute… NEINGENUNCHEREA ca STARE FIREASCA a SALUTULUI ROMAN… Domnului Tiberiu ORASANU   3 comments

Simbata 19 iunie 2010

Ora 7:53:20 AM AM GMT

Ceasul douazeci si patru fara 3 minute…

NEINGENUNCHEREA ca STARE FIREASCA a SALUTULUI ROMAN…

Domnului Tiberiu ORASANU

Motto:

“Este de admirat precizia cu care Andrei transmite reverberaţia suflelui său de artist în temele pe care le propune grafic şi le susţine uneori cu vorbe care transcend înţelegerea umană în accepţia realităţii banale a omului neobişnuit cu înălţimea unor idealuri greu de atins pentru o fiinţă sublunară.
Înalţimea visului propus de Andrei Mitucă nu este accesibil decît celor obişnuiţi cu zborul înalt al idealizării sublime a Catedralei născute în norii palpabili ai visării cu accente îngereşti, dar perfect accesibilă tuturor visătorilor care percep realul ca fiind sublim.

Mulţumesc DOMNULE Mitucă !”

Salutul roman este reprezentat prin mişcarea mâinii puţin deasupra capului, cu palma întinsă către cel salutat. Este o formă de respect pentru colegul, respectiv cetăţeanul, de aceeaşi „origine”. Era folosit în perioada Imperiului roman, exact cu acelaşi scop. De aici a fost preluat de către fascişti, care îl foloseau ca salut în cadrul armatei…

M-am intrebat tot timpul de unde, din ce vremuri innegurate a aparut, s-a dezvoltat si s-a hotarit  sa reziste pina in vremurile noastre Salutul Strinsului de mina… Mi s-a parut demn, barbatesc, inalt, vertical si curat… Raspunsul l-am gasit cu niste buni ani in urma. Nici nu mai tin minte unde anume. Cert este ca l-am gasit si m-am bucurat intelegindu-i definitia. Deci, stramosul salutului mai sus amintit se pare ca a fost Salutul Roman cu mina dreapta NEARMATA

Ce inseamna asta. Mina dreapta NEARMATA a primului cetatean, stringe Antebratul NEARMAT al cetateanului de aceeasi origine cu dinsul…intr-un salut deschis care executa exact aceeasi miscare in exact aceleasi coordonate de deschidere de comunicare nonverbala…catre primul cetatean… cel care a deschis salutul… Cei doi isi arata intentiile NEARMATE a intilnirii lor. Impresionant!… Chiar foarte impresionant, pentru mine, cel putin…

Rindurile care deschid aceasta respiratie, incadrate de mine in motto-ul de mai sus le-am gasit azi-dimineata in casa blogului meu… Cum era si firesc, le-am citit cu emotie si recitit cu luare-aminte, controlindu-mi respiratia cu multa grija… Ce nu mi-am putut controla a fost surpriza totala care m-a napadit recunoscind intr-insele Salutul Roman cu mina dreapta NEARMATA… Dupa ani si ani, cineva ma saluta cu acest minunat salut… De aceea neputind sa raspund imediat dupa zarirea lui ( a Salutului Roman cu mina dreapta NEARMATA ) mi-am incarcat un ragaz pentru a putea prezenta la rindu-mi acelasi salut, in aceeasi dimensiune stralucitoare.

M-am dezobisnuit sa dialoghez de foarte multa vreme. Comunicarile mele cunosc doar o singura directie; dinspre mine inspre Nicaieri… Ecouri, rezonante nu exista… Respiratiile mele pleaca si nu se mai intorc… Pesemne ca au un drum foarte lung de facut… de aceea le si las in pace, nu le deranjez… nu le astept intorcindu-se…

In dimineata aceasta un cetatean, m-a salutat cu unul dintre cele mai vechi simple si curate saluturi din lume…  Asa inteleg eu esenta rindurilor domnului Tiberiu ORASANU… Si la rindu-mi ii intorc Salutul cu aceeasi demnitate, mindrie, deschidere si respect…

Bucuria citirii sentimentelor d-nului Tiberiu ORASANU, o pot asemui doar cu Maretia Salutului Roman cu Mina Dreapta NEARMATA si pentru asta ma plec intr-o reverenta albastra in fata Domniei Sale… neuitind nici cel mai mic detaliu al unui Suflet profund indatorat…

Multumesc din Datoria Sufletului meu, stimate Domnule Tiberiu ORASANU!…pentru SALUTUL acordat…

Posted 19 Iunie 2010 by Andrei D.MITUCA in Activitati care tin OMENIREA intreaga MENTHAL..., ACUM, Amintiri Neprafuite..., Andrei D.MITUCA..., Arte Scrise..., Arte Vizuale...Ideographie..., Articol Imprumutat cuminte..., Articol propriu..., Asa s-a INTIMPLAT..., Asa simt eu, Comunicare NONVERBALA..., COMUNICARE prin Vibratie Sonora..., Corinei..., Cultura ADINCIMII..., Cultura ADUCERILOR-AMINTE..., Cultura APEI..., Cultura ARIPILOR..., Cultura asa cum o inteleg eu..., Cultura CALATORIEI..., Cultura CREDINTEI..., Cultura DEII..., Cultura DESPRINDERII..., Cultura DEZVELIRII..., Cultura Doinei POPESCU..., Cultura EMOTIEI..., Cultura FRUMOSULUI..., Cultura GINDIRII..., Cultura IERNII..., Cultura IERTARII..., Cultura IMAGINII..., Cultura INFORMATIEI de Valoare..., Cultura INTELEGERII..., Cultura INTREBARII..., Cultura ISTORIEI..., Cultura LUMINII..., Cultura MAMEI..., Cultura MEDITATIEI..., Cultura MORTII..., Cultura NAIADELOR, NEREIDELOR si OCEANIDELOR..., Cultura PLOII..., Cultura POVESTILOR..., Cultura RESEMNARII Inteligente..., Cultura RESPECTULUI FEMEII..., Cultura RESPECTULUI..., Cultura SCUFUNDARII..., Cultura SIMTURILOR..., Cultura SINELUI..., Cultura SUFLETULUI..., Cultura SUNETELOR..., Cultura TRAIRILOR..., Cultura TRUPULUI..., Cultura UMEZELII..., Cultura VAZDUHULUI..., Cultura VAZULUI..., Cultura VIETII de DUPA..., Cultura VIETII..., Cultura VIZIUNII..., Definitii..., Fiul meu..., Ideea ca IDEOGRAPHIE..., INCAPINAREA de a nu cadea in GENUNCHI..., Istorii..., Mamei..., Patrimoniu Universal..., Pentru Fiul meu, Bogdan..., PERSONALITATI..., Puterea IMAGINII..., Puterea Slabiciunii, REALITY Show..., REALITY TELEVISION..., REZISTENTA Culturii Romane...

3 responses to “Ceasul douazeci si patru fara 3 minute… NEINGENUNCHEREA ca STARE FIREASCA a SALUTULUI ROMAN… Domnului Tiberiu ORASANU

Subscribe to comments with RSS.

  1. Adesea întâlnesc cretini, trolli şi obsedaţi sexuali în blogosferă şi mă amărăsc destul de tare. Şi totuşi, în afară de timpul pertecut cu propriile postări, cel mai mult timp îl petrec pe alte bloguri. De ce? Dacă mai aveam unele îndoieli, iată-le deja spulberate!
    Răspunsul este unul singur: ca să admir spiritul liber al unor spirite înalte ca Andrei Mituca, Tiberiu Orăşanu sau DulceDeea!
    Vă mulţumesc dragilor, iubiţilor, nemaiîntâniţilor! Mi-aţi mai dăruit o zi frumoasă!

  2. scuze, emoţia: petrecut

  3. Multumesc draga mea prietena intru simtire… Mi-au facut foarte bine cuvintele tale turnate in forme de briose coapte din toata inima… De fapt, citindu-te mi-am dat seama ca se cuvine de acum – la rindu-mi – sa scriu si sa desenez ceva ce poarta forma ta interioara in structura subconstientului meu… Cred ca o voi face miine drept dar pentru Sufletul si Lumina Mintii Tale…
    Seara sa-ti fie prag de odihna pentru ziua ce tocmai se stinge…
    Inca odata iti multumesc pentru briose..

    cu drag,
    andrei d.mituca

Lasă un răspuns

