Helena SCHMETTERLING – Intr-o mare de mirari…   14 comments

Intr-o mare de mirari…

Helena SCHMETTERLING

era un parc verde crud plin de leagăne eu alergam
de la unul la altul de parcă mi-aş fi ales leagănul în care
urma să îmi dansez umerii a certitudine
pentru tot restul vieţii patru anotimpuri într-o singură zi
aveam unghii scurte şi albe ca nişte picături de ploaie
în care-mi purtam doar nedumeririle

în picioare pantofi roşii de lac cu baretă călcam apăsat un fel de scuză
pentru toate neîmplinirile-mi de copil
aveam cireşe cu codiţe în urechi pe post de cercei
mă simţeam absurd şi cochet de liberă
mama încerca să-mi sufle nasul în albul batistelor ei apretate
să-mi ţină ritmul să mă prindă de mână să nu mă scape
să nu mă lase să mă lovesc de dorul de alţi oameni
să nu mă lase să fug prea departe de părul ei lung şi negru
mă făcea să cred că ne-am iubit într-o altă viaţă fără să ne-o spunem
tata fredona mereu sweet child in time

venea la noi acasă seara fără bani de pâine
se auzea mereu o linişte înspăimântătoare

din tocurile ferestrelor deschise
mama alerga mereu să le închidă să nu ne răzbească
tristeţile până la vecini şi dincolo de curcubeul nostru alb-negru
totuşi eu mi-l imaginam pe tata coborând cald şi

înalt dintr-o caleaşcă albă trasă de rândunici
chiar şi când arunca scrumierele de pereţi în mii de cioburi
puteam să fac asta la fel de bine aş fi putut să mă nasc şi prinţesă
foamea se prelingea ca o ploaie de vară pe geamurile închise
el stătea mereu neputincios acolo

în faţa uşii mă săruta apăsat pe gură
nu înţeleg de ce nu ma trăgeam poate

pentru că mă privea cu ochii aceia
ce i-aş fi vrut nemuritori chiar dacă dura şi durea uneori o veşnicie
pâna privea în altă parte de fapt nu nu ne-am jucat niciodată
tata cu mine visam în secret cum m-aş fi jucat cu inima lui
mi-aş fi dorit să-i stau pe genunchi să-i împac măcar mâinile
nu puteam să spun nimănui pe-atunci cât mă simţeam de târzie
în eleganta-mi solitudine îmi strângeam genunchii la piept eram frumoasă
ascunsă în glasul meu mut de copil dormeam singură
şi strâns cu toate păpuşile îngheţate ale lumii în toate braţele
mama mă trezea devreme dimineaţă îmi împletea părul cu asprime
aveam pielea roşie de la pulovărul gros de lână
mai degrabă mi-aş fi lipit nasul de ea îmi încălzeam mâinile de
căptuşeala buzunarelor de pantalon trăgea cortina mă certa
că nu stau dreaptă recitam musafirilor o

rămâi rămâi la mine te iubesc atât de mult
ale tale doruri toate numai eu ştiu să le ascult nu-i vedeam lacrimile
nu nu le vedeam niciodată eram atentă la scurgerea din oţel inoxidabil a orelor
la trecerea maşinilor înzăpezite prin faţa casei
la scrâşnetul străin al paşilor prin zăpadă
toate deveneau linii continue dungi paralele de moarte albă
uneori mai venea şi Crăciunul mi-era mereu bine şi cald
de la freamătul portocaliu al mandarinelor în nări
mama făcea salată de vinete eu desenam cu degetul milioane
de fluturi pe geamurile aburite din bucătărie îşi doreau cu toţii cadoul perfect
băteau din aripi în ritmul nocturnei lui

Chopin prin viaţa ce o conturam în zvâcnetul lor neobosit
reuşeam să mă mai nasc pentru încă o noapte pentru încă o dimineaţă
pentru încă un sfârşit tandru de copilărie…

14 responses to “Helena SCHMETTERLING – Intr-o mare de mirari…

Subscribe to comments with RSS.

  1. This post makes a lot of sense !

  2. Hello, this is my first time i visit here. I found so many interesting in your blog especially on how to determine the topic. keep up the good work.

  3. I was just having a conversation over this I am glad I came across this it cleared some of the questions I had.

  4. I’ve just started off a blog, the knowledge you give on this site has aided me extremely. Thank you for all your time & work.

  5. Great read. Thanks for the info!

  6. Thanks for posting. Good to see that not everyone is using RSS feeds to build their blogs 😉

  7. Good! Thank you! I always wanted to write in my site something like that. Can I take part of your post to my blog?

  8. I REALLY liked your post and blog! It took me a minute bit to find your site…but I bookmarked it. Would you mind if I posted a link back to your post?

  9. Intriguing post. I have been searching for some good resources for solar panels and discovered your blog. Planning to bookmark this one!

  10. I REALLY liked your post and blog! It took me a minute bit to find your site…but I bookmarked it. Would you mind if I posted a link back to your post?

  11. Awesome post. I so good to see someone taking the time to share this information

  12. Of course, what a great site and informative posts, I will add backlink – bookmark this site? Regards, Reader

  13. I was just having a conversation over this I am glad I came across this it cleared some of the questions I had.

  14. I’ve been checking your blog for a while now, seems like everyday I learn something new 🙂 Thanks

Lasă un răspuns

