Gheorghe RECHESAN – Un Geto – Dac pe luna…   11 comments

Un Geto – Dac pe luna…

Gheorghe RECHESAN

Interiorul unui studiou TV. Camere, reflectoare, pereţi placaţi futurist, cu polistiren oranj. În prim-plan un birou mare, tip Jay Leno. Pe o canapea din vinilin, tot de culoarea portocalei, un bărbat îndesat, între două vîrste, tuns scurt, cu privirea vioaie.

SANDU RUDARU (realizatorul emisiunii „Asul”. Zîmbeşte în camere, îşi aranjează nodul cravatei şi casca din ureche):
-Bună seara! Aşa cum v-am obişnuit, la ” Asul” aducem de fiecare dată o personalitate care a realizat ceva deosebit în domeniul său de activitate, oricare ar fi el, domeniul…În această ediţie, avem printre noi pe primul român care a ajuns pe Lună, domnul Mitică Caisescu!
Să-l aplaudăm, că merită!
CAISESCU:
-Bună seara dumneavoastră şi tuturor privitorilor postului dumneavoastră!
RUDARU (pe un ton familiar):
-Păi dacă nici în seara asta nu sparg raitingu’, mă las de televiziune! Spuneţi-ne, domnule Caisescu, cum a fost?
CAISESCU:
-În general, bine! Am avut nişte dificultăţi la decolare, dar am ajuns în condiţii satisfăcătoare.
RUDARU:
-Să le spunem celor care nu ştiu, că dumneavoastră sunteţi un adevărat as al aviaţiei româneşti, aţi zburat pe toate tipurile de aeronave din dotarea flotile noastre…Spuneţi-ne cum de v-a venit ideea?
CAISESCU:
-De mic copil mi-am dorit să zbor. Închideam ochii şi simţeam că plutesc peste munţi, podişuri, dealuri, depresiuni şi văi, descopeream lumi noi. M-au fascinat întotdeauna abisul albastru, înălţimile infinite. Primul meu aparat de zbor a fost un planor fabricat din şipci şi carton asfaltat. M-am lansat cu el de pe terasa blocului turn în care locuiam cu părinţii. După o decolare reuşită şi un zbor de 2, 5 metri, am acroşat o antenă parabolică. În final, am ajuns să zbor în Cosmos…
RUDARU:
-Interesant, dar de ce pe Lună?
CAISESCU:
-De ce nu? Era o provocare…Ultima aselenizare a americanilor a avut loc în 1972, de atunci nu s-a mai întîmplat nimic în acest sens…aşa că m-am gîndit că e necesar să demonstrăm că şi noi, românii, suntem capabili de o astfel de performanţă!
RUDARU:
-Racheta este de producţie sută la sută românească? N-aţi apelat la alte agenţii spaţiale?
CAISESCU:
-Motoarele şi toată aparatură de bord au fost realizate integral la noi. Corpul navetei şi capsula selenară au fost fabricate în Kazahstan şi livrate bucată cu bucată, în sistem bartel…din cauza asta am avut întîrzieri…
RUDARU:
-Programul spaţial se numeşte, din cîte am aflat eu, „Gerula”. De ce l-aţi botezat aşa?
CAISESCU:
-Americanii au avut „Gemini” şi „Apolo”, ruşii „Soiuz” şi „InterCozmos”…am ales acest nume fiindcă, în primul rînd sunt un geto-dac autentic. (se întoarce din profil, arătîndu-şi urechea dreaptă la camere) Aşa cum se poate observa, spre deosebire de majoritatea oamenilor, am lobul lipit de restul pavilionului…dumneavoastră, sunteţi roman, fiindcă îl aveţi dezlipit! În al doilea rînd, sunt un fan al lui Sergiu Nicolaescu, am văzut „Dacii” şi”Columna” de vreo douăzeci de ori…
RUDARU:
-Am auzit şi eu teoria asta cu urechile, da’ nu ştiu dacă e reală!
CAISESCU:
-E verificată dom’le…e vorba de o adaptare evolutivă, perpetuată genetic; dacii aveau pavilionul îngust şi lobul lipit, fiindcă erau refractari la bîrfe şi şuşoteli calomnioase; în plus, iarna, din pricina gerului, puteau trage mai bine cuşma pe urechi…
RUDARU:
-Se poate, nu vă contrazic! (familiar, aplecîndu-se spre canapea) Da’ spuneţi-mi sincer, aşa ca între bărbaţi, cînd v-aţi văzut acolo sus, în cosmos, nu v-a fost teamă?
CAISESCU:
-După mii de ore de zbor şi antrenamente specifice în cadrul programului spaţial nu mai eşti stăpînit de afecte primare: frică, angoasă, sau altele…
RUDARU:
-Cît a durat zborul pînă la Lună?
CAISESCU:
-Exact un an, trei luni, douăsprezece zile şi şase ore!
RUDARU (uimit):
-Aşa de mult? Credeam că mult mai puţin!
CAISESCU (agasat):
-V-am spus că naveta avea motoare autohtone! Pe urmă, traiectoria n-a fost rectilinie, a trebuit să ocolesc o sumedenie de sateliţi şi o droaie de dezeiuri!
RUDARU:
-Ce-s alea dezeiuri?
CAISESCU:
-Deşeuri zburătoare identificabile…e absolut uimitor ce pot arunca oamenii în spaţiu: de la pet-uri goale pînă la ogive nucleare dezamorsate!
RUDARU:
-Acum trebuie să luăm două minute de publicitate..revenim după pauză cu alte amănunte senzaţionale!

Rudaru strigă să se aducă două cafele şi apă minerală, în timp ce Caisescu, nemişcat pe canapea, cu braţele încrucişate şi pleoapele închise, pare că se relaxează.

RUDARU:
-Revenim în direct, la „Asul”, cea mai urmărită emisiune despre oameni deosebiţi şi evenimente ieşite din comun şi-l avem, în exclusivitate, printre noi pe domnul Caisescu, primul român care ajuns pe Lună!
CAISESCU (deschizînd ochii):
-Geto-dac, v-am explicat!
RUDARU:
-În fine, cum doriţi..important este că noi, toţi conaţionalii dumneavoastră, daci, romani, slavi, gepizi, avari, găgăuzi, cumani, indiferent de etnie, suntem mîndri de această realizare! Vorbeam înainte de pauză despre faptul că zborul a durat cam multişor. Nu v-aţi plictisit, acolo, singur în spaţiu?
CAISESCU:
-Deloc. Am avut un program foarte bine stabilit. Dimineaţa luam micul dejun: ceai, cafea cu lapte, un croissant cu ciocolată (am voie să spun firma?) apoi puţină gimnastică în imponderabilitate. Dacă nu erau nori, făceam fotografii sau mă bronzam prin hublouri, soarele e extrem de curat acolo.Am luat cu mine şi înregistrările video a tuturor emisiunilor de la „Asul”. La prînz o hrană uşoară, pe bază de fructe de mare, somon fume, gorgonzola. După siestă, program ştiinţific de cercetare, pe diferite teme. Seara udam pătrunjelul, mărarul, ridichile şi ceapa verde, cultivate pe un sol artificial din burete.
RUDARU (familiar):
-Păi nici n-o duceaţi chiar aşa de rău în cosmos, dom’le! Mulţi români v-ar invidia…da’ ce gust aveau?
CAISESCU (confuz):
-N-am înţeles întrebarea…
RUDARU:
-Ridichile şi ceapa verde, cum erau la gust?
CAISESCU:
-Cam ca cele din hipermarketuri, nimic aparte.
RUDARU:
-Să revenim la aselenizare. Ce aţi găsit acolo? Ce vi s-a părut, cum să zic eu, deosebit?
CAISESCU:
-În majoritate cratere, roci lunare, praf cu duiumul…urmele paşilor lui Armstrong, o doză goală de coca-cola şi vreo şase cîrpe zdrenţuite Stars and Stripes!
RUDARU:
-Da’ peste altceva mai senzaţional n-aţi dat pe-acolo? Înainte de emisiune îmi spuneaţi că aţi descoperit ceva, care dacă se confirmă, ar dărîma tot ceea ce ştim despre Univers!
CAISESCU:
-Da, un fapt ignorat de misiunile lunare precedente este că pe Lună există viaţă inteligentă!
RUDARU (entuziasmat, ridicînd vocea):
-Stimaţi privitori, asistăm în direct la o dezvăluire fără precedent:prima misiune selenară românească a descoperit în premieră urme de viaţă pe satelitul natural al Terrei!
CAISESCU (ferm):
-Nu m-aţi înţeles! E vorba de fiinţe vii, dotate cu inteligenţă, nu forme unicelulare, bacterii sau alge. Luna, domnilor, e locuită!
RUDARU:
-Şi cum arată locuitorii ăştia de pe Lună? Sunt mici, verzi, cu ochi fosforescenţi şi trei degete la o mînă?
CAISESCU:
-Cum să arate? Normal, ca mine, ca dumneavoastră şi ca toţi oamenii!
RUDARU:
-Sunteţi sigur? Asta e o descoperire epocală…n-am cuvinte! Da’ cum de nu i-am văzut pînă acum prin telescoape, măcar?
CAISESCU:
-Nu au fost vizualizaţi fiindcă locuiesc pe partea întunecată a Lunii, de aia!
RUDARU:
-Şi cum v-au primit? Erau prietenoşi?
CAISESCU:
-În mod tradiţional, cu pîine şi sare! Le-am expus motivele misiunii mele, iar ei s-au arătat foarte interesaţi de stabilirea unor contacte de gradul trei…
RUDARU:
-Dar cum aţi comunicat cu ei, în ce limbă le-aţi vorbit?
CAISESCU:
-Cu uşurinţă, fiindcă vorbesc româneşte fluent!
RUDARU (exaltat):
-Fantastic! Vreţi să spuneţi că Luna e locuită de români?
CAISESCU:
-Exact…şi încă din cele mai vechi timpuri, chiar cu mult înainte de etnogneza poporului român. Ştiţi că înţelepciunea populară spune despre noi, românii, atunci cînd ne manifestăm neobişnuit, că suntem picaţi cu hîrzobul din cer! Ce este de fapt hîrzobul? Un cuvînt de origine dacică, îl găsiţi în albaneză şi-n bulgara veche, fiind de fapt o reminiscenţă tracică, care desemnează o navetă spaţială sofisticată cu ajutorul căreia strămoşii noştri au populat întreg sistemul solar!
RUDARU (neîncrezător):
-Hai, dom’le că e prea fantastic…parcă nu-mi vine să cred! Cum să trăiască oameni pe Lună, cum respiră, ce mănîncă?
CAISESCU:
-De respirat respiră greu, dar se vînd baloane cu oxigen la fiecare colţ de stradă, ca seminţele. De mîncat mănîncă cam ce mîncăm şi noi…chiar în perioada în care am stat acolo, m-au servit cu ciorbă de burtă şi mititei…e drept că am avut ceva probleme digestive, probabil carnea de mici nu era prea proaspătă!
RUDARU (mucalit):
-Or fi fost de pe vremea lui Dromichete, ăla cu cina cu specific rustic! Da’ ceva dovezi concrete în legătură cu românii ăştia din Lună, aveţi?
CAISESCU:
-Normal, chiar vroiam să vi le arăt… (scoate un obiect din buzunar) Vă rog, o cameră să focalizeze… Am adus un ciob de ceramică arsă fabricată pe Lună şi dacă urmărim cu atenţie sunt cîteva litere ştampilate, se poate citi: DECEBALVS PER SCORILO.
RUDARU:
-Hai, dom’le, fugi de-aicea, că asta a descoperit Daicoviciu la Sarmisegetusa, acu o sută de ani!
CAISESCU:
-Eronat..aceea era o copie..acesta e originalul cu ştampila adevărată…şi nu înseamnă ceea ce presupun majoritatea istoriografilor şi filologilor, „Decebal, fiul lui Scorilo”…semnifică cu totul altceva, mi-au confirmat-o însăşi geto-dacii din Lună: DE CE e o interogaţie, se traduce exact ca-n română, BALUS din neaoşul BAL, BALUS, a băli, PER, ca şi-n latina vulgară prin arborele comun indo-european, înseamnă prepoziţia PE, iar SCORILO, de la dacicul a scormoni, a scurma sau a zgîria, aici cu sens figurat de loc împodobit, grădină, alee cu flori, etc. deci interpretarea polisemantică este: DE CE SCUIPI BĂ PE SCĂRI fiind vorba deci de un panou afişat în locurile publice!
RUDARU:
-Mă rog, e o interpretare…Spuneţi-mi, în final, aveţi vreun mesaj pentru telespectatori şi întreaga populaţie care ne priveşte la această oră de maximă audienţă?
CAISESCU (răspicat şi solemn către cameră):
-Da…dacă vreţi să participaţi la programul spaţial românesc, donaţi un euro în contul afişat pe ecran! Cei care doresc să emigreze în Lună, să acceseze adresa mea de email: luna_caisescu@gmail.ro şi să completeze formularul de înscriere. GERULA-2 vă aşteaptă!

N.A. Acest text este un pamflet, orice asemănare cu realitatea este întîmplătoare.

Posted 1 Aprilie 2011 by Andrei D.MITUCA in Activitati care tin OMENIREA intreaga MENTHAL..., ACUM, Andrei D.MITUCA..., Arte Scrise..., Arte Vizuale...Ideographie..., Articol Imprumutat cuminte..., Articol propriu..., Asa s-a INTIMPLAT..., Asa simt eu, ATUNCI..., Augustin BUZURA..., CLANNAD sau iubirea CELTA..., Comunicare NONVERBALA..., COMUNICARE prin Vibratie Sonora..., Corinei..., Cultura ACCEPTARII..., Cultura ADINCIMII..., Cultura ADINCULUI..., Cultura ADUCERILOR-AMINTE..., Cultura APEI..., Cultura ARIPILOR..., Cultura asa cum o inteleg eu..., Cultura CALATORIEI..., Cultura CREDINTEI..., Cultura DEII..., Cultura DESPRINDERII..., Cultura DEZVELIRII..., Cultura Doinei POPESCU..., Cultura EMOTIEI..., Cultura EXPRIMARII..., Cultura FRICII..., Cultura FRUMOSULUI..., Cultura GINDIRII..., Cultura IERNII..., Cultura IERTARII..., Cultura IMAGINII..., Cultura INFORMATIEI de Valoare..., Cultura INTELEGERII..., Cultura INTREBARII..., Cultura ISTORIEI..., Cultura LEGIUNII..., Cultura LUMINII..., Cultura Mariei POSTU..., Cultura MEDITATIEI..., Cultura NAIADELOR, NEREIDELOR si OCEANIDELOR..., Cultura NEBUNIEI..., Cultura NEPASARII..., Cultura PINTECULUI FEMEII-APA..., Cultura PLOII..., Cultura POVESTILOR..., Cultura RESEMNARII Inteligente..., Cultura RESPECTULUI FEMEII..., Cultura RESPECTULUI..., Cultura SARACIEI..., Cultura SCUFUNDARII..., Cultura SIMTURILOR..., Cultura SINELUI..., Cultura SUFLETULUI..., Cultura SUNETELOR..., Cultura TRAIRILOR..., Cultura TRUPULUI..., Cultura UMEZELII..., Cultura UMILINTEI..., Cultura URITULUI..., Cultura VIETII de DUPA..., Cultura VIETII..., Cultura VIZIUNII...

11 responses to “Gheorghe RECHESAN – Un Geto – Dac pe luna…

Subscribe to comments with RSS.

  1. habar n-am cum a ajuns textul meu aici; mi-ar fi plăcut să mi se ceară acordul, formal pentru publicare pe un blog pe care nu l-am vizitat niciodată!

  2. Textul l-am gasit pe un site Google…M-am gindit ca este deja un „bun”universal…Am spus in sinea mea ca popularizez ceva ce este deja un „bun” national”…Imi cer scuze pentru necaz…
    cu stima,
    adm

  3. Awesome post. I so good to see someone taking the time to share this information

  4. Great read. Thanks for the info!

  5. Of course, what a great site and informative posts, I will add backlink – bookmark this site? Regards, Reader

  6. I’ve been checking your blog for a while now, seems like everyday I learn something new 🙂 Thanks

  7. I’ve been checking your blog for a while now, seems like everyday I learn something new 🙂 Thanks

  8. I was just having a conversation over this I am glad I came across this it cleared some of the questions I had.

  9. Intriguing post. I have been searching for some good resources for solar panels and discovered your blog. Planning to bookmark this one!

  10. Thanks for posting. Good to see that not everyone is using RSS feeds to build their blogs 😉

  11. Thanks for posting. Good to see that not everyone is using RSS feeds to build their blogs 😉

Lasă un răspuns

